میراث
یادداشتی بر مستند "تصویر گم‌شده"

[ هادی علی‌پناه ]

سینما این ابزار بازآفرینی و جاودانگی... این یگانه امکان آدمی برای درنوردیدن ناممکن‌ترین فاصله، فاصله او با خودش، فاصله او با گذشته‌اش، فاصله‌ای که محصول جبر زمان و جغرافیای ازدست‌رفتگی است. پیوند جدال با چنین فاصله‌ای ...

... ادامه
پرسه در سایت‌های دیگر
(مردادماه ۹۳)

سالمرگ قمرالملوک وزیری و صداهای شنیده نشده
عکس‌های دیده نشده‌ای از اشغال ایران
مدیران «میراث» منتقدان را شلاق می‌زنند؟!
و...

... ادامه
صدای ناشنیده
نگاهی به فیلم مستند «بیست قدم تا ستاره شدن»

پیتردی بروژ | مترجم: امیر حسین شهبازلو

این مستند با بیرون کشیدن استعدادهای ناآموخته راک‌اند رول از حاشیه‌های تاریخ این نوع موسیقی و اشاره کردن به نام آن‌ها در همان جایی که از اهالی آن‌اند، تلاشی خستگی‌ناپذیر آغاز کرده است تا ...

... ادامه
تعریف‌های فیلم مستند
(قسمت دوم)

[ روبرت صافاریان ]

دیوید بردوِل در کتاب هنر سینما عناصر تشکیل‌دهنده فرم فیلم ‌و مناسبات این عناصر را این گونه جمع‌بندی می‌کند: فرم فیلم از دو سیستم اصلی تشکیل شده است که با یکدیگر در کنش متقابل قرار دارند؛ سیستم فرمال و سیستم سبکی.

... ادامه
فصلنامه سینماحقیقت

سخن آغاز
در آستانه...
این روز‌ها با مستندسازان
رویداد‌ها
تولید: عنوان طرح مستند‌ها و موضوعات مصوب مرکز
پرونده: مخاطب فیلم مستند
و ...

... ادامه
 
صفحه اول |  قبلی 27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  بعدی  | صفحه آخر
«رویاهای دم‌صبح»، بهترین فیلم جشنواره کانادایی
مستند «معرف» در جشنواره هات داکس
نمایش و نقد مستند «معرف»
انتشار فراخوان شرکت در درس‌گفتارهای صدا و موسیقی در سینمای مستند
«بافندگان خیال» در جشنواره فیلم مستقل «اسکاتلند»
به گروه فيس بوک ما بپيونديد