تصویر نتهای بیقرار
[ گفتوگو با سیدوحید حسینی درباره مستند «بزم رزم» ]
محمود صادقلو گیوی
علیزاده در مصاحبهاش میگوید که وقتی قطعه حصار را مینویسد، این تیتر را برایش زده بودند: بزم و رزم، اما من بزم را به موسیقی ربط دادم و رزم را به جنگ. چون فیلم راجع به موسیقی جنگ است.
به آینده خوشبینم
[ گفتوگوی اختصاصی با « رویا سادات»، درباره جشنواره «زنان هرات-کابل» ]
خاطره کردکریمی
نمیخواهیم که جو حاکم بر جشنواره تکجنسیتی باشد؛ البته تفکر و دیدگاه زنانه حاکم است. بههرحال وقتی برای تغییر و ایجاد جامعهای انسانی تلاش میکنیم، دیگر زن و مرد معنا پیدا نمیکند.
نوشتن با دوربین
[ گفتوگوی مهدی باقری با رضا تیموری درباره فیلمبرداری در فیلم مستند ]
لفظ تصویر شیک بهغلط رایج شده و به تصویر درست، شیک میگوییم. نمیدانم از چه زمانی مد شد که در مستند هر چه تصاویر چرکتر و لرزانتر باشند بیننده ارتباط بیشتری با آن برقرار میکند و بیشتر باور میکند. قبول دارم خیلی از موضوعات نیاز دارند که دوربین لرزان داشته باشند؛ اما حتی برای آنهم باید طراحی شود.
دردِ بیداری
[ گفتوگو با هادی معصومدوست درباره مستند «خوان بیخان» ]
زهرا ملوکی
هر چیزی که تاکیدگذاری و رکگویی کند و به مخاطب بگوید که من بهعنوان کارگردان با این موسیقی دارم تو را احساساتی میکنم تا فلان تاثیر را روی تو بگذارد همانجا دارد به مسیر اشتباهی میرود؛ چون...
تماشای عظمت یک زن
[ گفتوگو با حمید جعفری درباره مستند بَرد ]
زهرا مشتاق
فیلم برای دادن اطلاعات ساخته نشده است. کارش اطلاع دادن نیست. چه اهمیتی دارد. مثلاً همین بَرد، اگر کسی واقعاً بخواهد معنی این لغت را بداند پیدا کردنش کار سختی نیست. من چنین اعتقادی ندارم که...