از عشق و سینمای مستند
درباره‌ی سه‌گانه‌ی ایمان بهروزی

[ زهرا ملوکی ]

عشقِ بدون جای زخم و جراحت اصولاً چیز کمیابی‌ست اگر نگوییم نایاب و شاید همین از دست‌رفتن‌های ذاتی‌اش باشد که علی‌رغم امکانات سرشار از زندگی‌اش - در دوره‌ی کوتاهی از امید و وصال- من را به یاد مجالس سوگواری می‌اندازد.

... ادامه
میان واقعیت و خیال
مروری بر مستند «دل متلاطمم را آرام کن»

[ جی کونر ]

این فیلم که به‌شدت تحت تاثیر سینمای نئورئالیسم ایتالیا در دهه ۴۰ و سینما وریته و همچنین عباس کیارستمی است، مسائلی چون ایمان، خانواده و عقاید شخصی را از نگاه دختر نوجوانی بررسی می‌کند که...

... ادامه
مستند جامعه‌شناختی؛ بازتعریف رابطه سیاست و امر واقع

[ پوریا جهانشاد ]

سینمای مستند قدمتی به‌اندازه تاریخ سینما دارد، اما در تمام عمر بلند خود درگیر رفع سوءتفاهم‌هایی بوده که در هر دوره تاریخی نسبت به این اصطلاح وجود داشته است. برای سینمای مستند هر تعریفی متصور باشیم، در همه تعاریف ادعای نوعی رابطه بین تصویر و جهان واقع وجود دارد و این وجه اشتراک...

... ادامه
قربانی ناکامی‌های نئولیبرالیسم
مروری بر فیلم مستند «برگزیتانیا»

مترجم: خاطره کردکریمی

جدای مطرح کردن پرسش‌هایی پیرامون چیستیِ معنای بریتانیایی بودن، «برگزیتانیا» فرصتی به بیننده می‌دهد تا نگاهی بیاندازد به زندگی‌های خیل عظیمی از رای‌دهندگان به خروجِ متعلق به طبقه کارگر که حس می‌کنند...

... ادامه
نُه نکته کلیدی برای تصویربرداری مصاحبه در مستند

دورا اش ساکولا | مترجم: محمدباقر سلمانی

از پرسیدن سوالاتی با جواب‌های بله و یا نه دوری کنید. سوالاتی که مطرح می‌کنید باید به‌گونه‌ای باشند تا مصاحبه‌شونده با موضوع درگیر شود. برای مثال به‌جای پرسیدن «آیا از نقاشی کردن لذت می‌بری؟» بگویید «نقاشی کردن چه حسی بهت می‌ده؟».

... ادامه
 
صفحه اول |  قبلی 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی  | صفحه آخر
«رویاهای دم‌صبح»، بهترین فیلم جشنواره کانادایی
مستند «معرف» در جشنواره هات داکس
نمایش و نقد مستند «معرف»
انتشار فراخوان شرکت در درس‌گفتارهای صدا و موسیقی در سینمای مستند
«بافندگان خیال» در جشنواره فیلم مستقل «اسکاتلند»
به گروه فيس بوک ما بپيونديد