نقد مستند، به مثابه جدال ذهنی
میزگرد نقد در سینمای مستند (قسمت دوم و پایانی)

[ امیر حسین ثنائی ]

چرا نسبت به سینمای داستانی کمتر درباره مستند نوشته می‌شود و منتقدهای فیلم مستند محدودند؟ چقدر نقدهای فیلم مستند روش‌شناسانه‌اند؟ چقدر نقدهای فیلم مستند در ایران با محافظه‌کاری و تعارف همراه است؟

... ادامه
زیستن در زمانه‌ی فراموشی
نگاهی به فیلم مستند صورت خوانی

[ هادی علی پناه ]

زمانه‌ی ما زمانه‌ی ایستادن و نگاه کردن نیست. هرچند بیش از هر زمانه‌ی دیگری آدم‌هایی را سراغ داریم که می‌ایستند و نظاره می‌کنند در سودای آن‌که رهگذران مسخ شده در رویای مقصد، از آن دل بکنند و آن‌چه او می‌‎نگرد را نظری کنند!

... ادامه
آینه بندان
در حاشیه‌ی مستند تهران هنر مفهومی

[ آزاده بی زار گیتی ]

آیا تهران را می‌شود جور دیگر دید؟ آیا تهران برای همگان یکسان به دیدار در می‌آید؟ هر چند تهران یکی‌ست. ثابت است، امّا مستند تهران هنر مفهومی پاسخی‌ست به اشتیاق اصلانی برای این، جورِ دیگر دیدن... جوری که زنده است.

... ادامه
معرفی برندگان مستند اسکار

هرساله اعضای کمیته‌ی مستند آکادمی علوم و هنرهای سینما یک فهرست کوتاه از مستند‌هایی فراهم می‌آورد که شایسته‌ی دریافت دو جایزه‌ی بهترین فیلم مستند بلند و کوتاه هستند. اعضای صاحب رای کمیته انتخاب هشتادوپنجمین دوره‌ی اسکار (در شاخه‌ی مستند)، تعداد ۱۵ فیلم مستند بلند را پیش از این معرفی کرده بود.

... ادامه
سرزمین نور
نگاهی به فیلم مستند رودخانه لیان

[ مریم سپاسی ]

سکانس پایانی با نمایش سایه حشره‌گون هلی‌کوپتر بر سرزمینی که در طول فیلم پیموده است، شاید اشاره به کوچکی تکنولوژی بشر در برابر عظمت بی‌پایان آفرینش، طبیعت و سرزمینی باشد که انسان با نادانی، غرور و ...

... ادامه
 
صفحه اول |  قبلی 17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  بعدی  | صفحه آخر
«رویاهای دم‌صبح»، بهترین فیلم جشنواره کانادایی
مستند «معرف» در جشنواره هات داکس
نمایش و نقد مستند «معرف»
انتشار فراخوان شرکت در درس‌گفتارهای صدا و موسیقی در سینمای مستند
«بافندگان خیال» در جشنواره فیلم مستقل «اسکاتلند»
به گروه فيس بوک ما بپيونديد