این فیلم ناامیدانه نیست
گزارش جلسه نمایش مستند مینور/ ماژور

[ سمیه زاجکانی ]

راوی در طول ۸۰ دقیقه با تم گم شدن بازی می‌کند. به حوزه‌های مختلف و به هر جایی که دلش می‌خواهد می‌رود. حضور آدم‌های مختلف در فیلم و صحبت با آن‌ها نه درباره موضوع واحد و مشخصی بخشی از هویت همین راوی است.

... ادامه
آداب پژوهش و نحو سینمایی
نگاهی به فیلم مستند بازگشت یک ناوشکن

[ رامتین شهبازی ]

پژوهشگر/کارگردان در این مستند کوشیده است علاوه بر این‌که اطلاعات لازم را برای تماشاگر خود بازگو می‌کند، با تاکید بر "نحو سینمایی" تاثیر این اطلاعات را نیز دوچندان کند.

... ادامه
نگاهی به سینمای آزاد اراک

[ یوسف نیک فام ]

امکانات سینمای آزاد اراک، همانند اغلب دفا‌تر شهرستان‌ها، یک دوربین هشت میلیمتری، ضبط ریلی و آپارات نمایشگر فیلم‌های هشت میلیمتری بود. عباس مودب در این باره می‌گوید: "سینمای آزاد، مکانی بود برای علاقه‌مندان به فیلمسازی ۸ میلیمتری."

... ادامه
پیچیده و دشوار
درباره‌ی گفتار در فیلم مستند

[ فرحناز شریفی ]

نمی‌دانم چقدر این ارتباط بین ادبیات و مستندسازان و فیلمسازان شکل فعال و تاثیرگذاری دارد. به هر حال تاثیر گرفتن هم هوش و ذکاوت می‌طلبد. چه باک من اگر می‌توانم فیلم بهتری بسازم، تاثیر می‌گیرم و شاید حتی ...

... ادامه
وقایع اتفاقیه
گفتار فیلم مستند ایران در اعلان

[ فرحناز شریفی ]

سال ۱۲۲۹ خورشیدی است. سه سال از سلطنت ناصرالدین شاه قاجار می‌گذرد. نزدیک به ۹۷ درصد از مردم ایران بی‌سوادند و هفتاددرصد ده نشین. حکومت ارباب رعیتی. اغلب نیازهای این جامعه که سخت سنتی و خرافاتی است از ...

... ادامه
 
صفحه اول |  قبلی 52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  بعدی  | صفحه آخر
«رویاهای دم‌صبح»، بهترین فیلم جشنواره کانادایی
مستند «معرف» در جشنواره هات داکس
نمایش و نقد مستند «معرف»
انتشار فراخوان شرکت در درس‌گفتارهای صدا و موسیقی در سینمای مستند
«بافندگان خیال» در جشنواره فیلم مستقل «اسکاتلند»
به گروه فيس بوک ما بپيونديد