مستندنمایی

مهدی عزتی چهارقلعه، تهران: ساقی، چاپ اول: ۱۳۹۱، ۱۳۶صفحه، ۴۸۰۰ تومان

فهرست:
پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: چیستی مستند
تعاریف مستند
گفتمان واقع و جایگاه فرهنگی مستند

... ادامه
خودچهره نگاری (1) در سینما: عرصه ای تازه برای تاملاتی کهنه

[ پوریا جهانشاد ]

طی چند سال اخیر تعداد قابل توجه ای از مستندسازان کشور که در جستجوی تجربیات تازه در عرصه مستندسازی بوده اند، دست به ساخت آثاری کاملا" شخصی زده اند. بحث در خصوص علت این پدیده و چرایی گرایش مستندسازان به ساخت این نوع آثار مفصل است و مجالی دیگر را طلب می کند.

... ادامه
نقد مستند، به مثابه جدال ذهنی
میزگرد نقد در سینمای مستند (قسمت دوم و پایانی)

[ امیر حسین ثنائی ]

چرا نسبت به سینمای داستانی کمتر درباره مستند نوشته می‌شود و منتقدهای فیلم مستند محدودند؟ چقدر نقدهای فیلم مستند روش‌شناسانه‌اند؟ چقدر نقدهای فیلم مستند در ایران با محافظه‌کاری و تعارف همراه است؟

... ادامه
درآمد به چاپ دوم

[ حمید نفیسی ]

چاپ اول کتاب دو جلدی فیلم مستند در سال ۱۳۵۷ همزمان با انقلاب به وقوع پیوست و به زودی کمیاب و نایاب شد. من خود‌‌‌‌ همان زمان برای بهره‌جویی از مرخصی مطالعاتی به آمریکا رفته بودم و‌‌‌‌ همان جا ماندگار شدم. در آنجا من نیز دستخوش کمیابی این کتاب شدم و ...

... ادامه
مستند تلویزیونی، در آستانه قرن ۲۱

دکتر ابوالحسن قاسمی، تهران: انتشارات دانشکده صداوسیما، چاپ اول: ۱۳۹۱، ۲۴۰ صفحه، ۸۰۰۰ تومان

فهرست:
مقدمه
فصل ۱: فیلم مستند
بخش اول: فیلم مستند و واقعیت
عکس، مستند و بازنمایی

... ادامه
 
صفحه اول |  قبلی 45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  بعدی  | صفحه آخر
«رویاهای دم‌صبح»، بهترین فیلم جشنواره کانادایی
مستند «معرف» در جشنواره هات داکس
نمایش و نقد مستند «معرف»
انتشار فراخوان شرکت در درس‌گفتارهای صدا و موسیقی در سینمای مستند
«بافندگان خیال» در جشنواره فیلم مستقل «اسکاتلند»
به گروه فيس بوک ما بپيونديد