گاو چشم‌ بسته
نگاهی به مستند صندلی ۲۵۷

[ مریم سپاسی ]

ساختن مستند سیاسی برای افراد مستقل و غیرسیاسی به مفهوم خاص، چالشی جسورانه و حتی بعضاً خطرناک محسوب می‌شود. در جوامعی که ساختار سیاسی بسته‌تری دارند، سیر تهیه و نمایش چنین مستندهایی عزمی جزم و ...

... ادامه
کشتگاه پهلوانان
گفتار فیلم مستند گود مقدس

زمان حال، تهران و‌‌‌‌ همان داستان؛ و نیز فاصله‌ها: دیروز، امروز، فردا. تنی از سرآمدان طریقتی دیرین؛ و طریقت، هر چند در بوته قرون، صورت‌ها بر خود نهاد، اما بر نهاد باستانی خویش استوار بماند. زورخانه، نامی گستاخ و آسان. بدین جا گودی واژگون با میانداری پنهان؛ و این گود کشتگاه پهلوانان. و ...

... ادامه
مردی که شبیه خودش نیست
یادداشتی در حاشیه‌ی مستند وقت خوب مصائب

[ آزاده بی‌ زارگیتی ]

وقت خوب مصائب از نمونه مستندهای تعاملی است که شخصیت کاملن نسبت به حضور دوربین آگاه است و همین آگاهی و صمیمیت با دوربین، همین صراحت و رک گویی آدم‌ها جلوی دوربین رابطه‌ای تازه‌ای بین فرد، فیلمساز برقرار می‌کند.

... ادامه
تدوینگر
[ گفت‌و‌گو با پل کرودر ]

ژنویو ژولیف و اندرو زینس | مریم باقری

داستان از همه چیز مهم‌تر است. باید بدانید چه داستانی را می‌خواهید بگویید و البته همه چیز باید روشن باشد. باید بدانید اصلاً چرا می‌خواهید این داستان را بازگو کنید. هدفتان دقیقاً چیست. چرا فکر می‌کنید داستانتان جذاب است و ...

... ادامه
بادهای موسمی
نگاهی به مستند هزار و یک سیب

[ هادی علی‌ پناه ]

خود فیلم کجای این ماجرا قرار دارد؟ با هوشمندی بخشی از همین باد وزنده است، سوار بر موجا موج دردها. بخش عمده‌ای از زمان خود را صرف شنیدن، دیدن و منتقل کردن تاریخ آن خاک می‌کند و در لا به لای خود ریشه‌های فرهنگی ...

... ادامه
 
صفحه اول |  قبلی 44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  بعدی  | صفحه آخر
«رویاهای دم‌صبح»، بهترین فیلم جشنواره کانادایی
مستند «معرف» در جشنواره هات داکس
نمایش و نقد مستند «معرف»
انتشار فراخوان شرکت در درس‌گفتارهای صدا و موسیقی در سینمای مستند
«بافندگان خیال» در جشنواره فیلم مستقل «اسکاتلند»
به گروه فيس بوک ما بپيونديد