صدای مستند

[ بیل نیکولز | فتاح محمدی ]

باید تاکید کنم که تمهیدات و سبک های فیلم مستند مثل فیلم های داستانی تغییر می کنند؛ این سبک ها تاریخ دارند و به همین دلیل هم تغییر می کنند: شیوه های گفتمان نمایشی تغییر می کند؛ عرصه ی مجادله ی ایدئولوژیکی عوض می شود.

... ادامه
طرح چیست؟

[ فرناز حائری ]

دو قاعده ی تجربی برای نوشتن طرح وجود دارد: اول اینکه هر اطلاعاتی که سرمایه گذار و یا تهیه کننده خواسته ارائه دهید و دوم اینکه آن را متناسب با موارد مورد نیاز و توجه آنها بنویسید.

... ادامه
آمستردام 1926-1929

[ یوریس ایونز | محسن قادری ]

شبی پرشور و به یادماندنی در ماه سپتامبر 1927 در آمستردام از جهات بسیاری نقش برجسته ای در آینده ی من داشت. آن شب، درباشگاه کرینگ در آمستردام، تماشاگرانی در برگیرنده ی  ...

... ادامه
انتخاب موضوع و ...

[ فرناز حائری ]

باید در مورد فیلم مستندتان دو تصمیم مهم بگیرید؛ یکی اینکه موضوع شما چیست و دیگری اینکه چه کسی را می خواهید دنبال کنید. چند نکته برای انتخابی مناسب ...

... ادامه
دوربین تفسیر گر در فیلم مستند
[ ویلارد ون دایک|محمد رضا هوشمند ]

ده سال پیش، دوره ای جدید از مستندسازی در آمریکا آغاز شد در سال 1936، پیر لورنتز فیلم گاو آهنی که دشت ها را شخم می زد را ساخت و ...

... ادامه
 
صفحه اول |  قبلی 7  8  9  10  بعدی  | صفحه آخر
«رویاهای دم‌صبح»، بهترین فیلم جشنواره کانادایی
مستند «معرف» در جشنواره هات داکس
نمایش و نقد مستند «معرف»
انتشار فراخوان شرکت در درس‌گفتارهای صدا و موسیقی در سینمای مستند
«بافندگان خیال» در جشنواره فیلم مستقل «اسکاتلند»
به گروه فيس بوک ما بپيونديد