نوشتن با دوربین
[ گفت‌وگوی مهدی باقری با رضا تیموری درباره فیلم‌برداری در فیلم مستند ]

لفظ تصویر شیک به‌غلط رایج شده و به تصویر درست، شیک می‌گوییم. نمی‌دانم از چه زمانی مد شد که در مستند هر چه تصاویر چرک‌تر و لرزان‌تر باشند بیننده ارتباط بیش‌تری با آن برقرار می‌کند و بیش‌تر باور می‌کند. قبول دارم خیلی از موضوعات نیاز دارند که دوربین لرزان داشته باشند؛ اما حتی برای آن‌هم باید طراحی شود.

... ادامه
آرشیو دیجیتال آثار عباس کیارستمی

اولین پرسشی که در مقابل این آثار می‌توان مطرح کرد این است که چه سرنوشتی خواهند داشت. بر همین اساس پروژه‌ای تعریف شد که به نام پروژه مستندنگاری و تهیه آرشیو دیجیتال از عکس، اسناد و آثار مکتوب آقای عباس کیارستمی شناخته می‌شود. مستندنگاری و تهیه آرشیو دیجیتال از آثار ایشان بر عهده «رای‌بُن مستند» گذاشته شده که مجری طرح این پروژه است.

... ادامه
دردِ بیداری
[ گفت‌وگو با هادی معصوم‌دوست درباره مستند «خوان بی‌خان» ]

زهرا ملوکی

هر چیزی که تاکیدگذاری و رک‌گویی کند و به مخاطب بگوید که من به‌عنوان کارگردان با این موسیقی دارم تو را احساساتی می‌کنم تا فلان تاثیر را روی تو بگذارد همان‌جا دارد به مسیر اشتباهی می‌رود؛ چون...

... ادامه
فصلنامه سینماحقیقت ۱۲

پرونده: بر مرزهای سینمای مستند
حرفه مستندساز: آلبرت مِیزلز
گفت‌وگو با حسام اسلامی، زینب تبریزی و رویا سادات
رخداد، آرشیو و فیلم خبری در مستند
فرهنگ اخلاق‌مداری در سینمای مستند
دفاعیه‌ای برای فیلم‌های مستند «عامه‌پسند»
و...

... ادامه
ما هم زهرا و مصیب هستیم
مروری بر مستند «عشاق مزرعه نیشکر»

[ منیژه غزنویان ]

جامعه جوان ما دارد به سمت پیر شدن حرکت می‌کند. از این منظر، فیلم فداییان، تلنگری است برای دستگیری از زهراها و مصیب‌های امروز و برای جلوگیری از تکرار عمومیت‌یافته چنین تجربه‌ای برای نسل بی‌حمایتی که دارد پیر می‌شود...

... ادامه
 
صفحه اول |  قبلی 3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  بعدی  | صفحه آخر
«رویاهای دم‌صبح»، بهترین فیلم جشنواره کانادایی
مستند «معرف» در جشنواره هات داکس
نمایش و نقد مستند «معرف»
انتشار فراخوان شرکت در درس‌گفتارهای صدا و موسیقی در سینمای مستند
«بافندگان خیال» در جشنواره فیلم مستقل «اسکاتلند»
به گروه فيس بوک ما بپيونديد