بودن یا نبودن!
در حاشیه جشن مستقل مستند خانه سینما

[ امیر حسین ثنائی ]

کمتر مستندسازی است که نداند تفاوت سینمای مستند (شرایط تولید در ایران، شیوه‌ها و...) با سینمای داستانی از زمین تا آسمان است. و اشراف و آگاهی نسبت به این تفاوت‌ها است که می‌تواند زمینه مناسب ارزیابی و قضاوت را ...

... ادامه
تعریف‌های فیلم مستند
(قسمت سوم)

[ روبرت صافاریان ]

رابین وود زیاد درباره سینمای مستند ننوشته است و آن‌چه درباره دیدگاه او در زمینه مستند می‌گوییم، بر مقدمه کوتاه و بسیار آموزنده مقاله او درباره سینمای ژرژ فرانژو استوار است. وود بعد از تاکید بر این امر که ...

... ادامه
میراث
یادداشتی بر مستند "تصویر گم‌شده"

[ هادی علی‌پناه ]

سینما این ابزار بازآفرینی و جاودانگی... این یگانه امکان آدمی برای درنوردیدن ناممکن‌ترین فاصله، فاصله او با خودش، فاصله او با گذشته‌اش، فاصله‌ای که محصول جبر زمان و جغرافیای ازدست‌رفتگی است. پیوند جدال با چنین فاصله‌ای ...

... ادامه
پرسه در سایت‌های دیگر
(مردادماه ۹۳)

سالمرگ قمرالملوک وزیری و صداهای شنیده نشده
عکس‌های دیده نشده‌ای از اشغال ایران
مدیران «میراث» منتقدان را شلاق می‌زنند؟!
و...

... ادامه
صدای ناشنیده
نگاهی به فیلم مستند «بیست قدم تا ستاره شدن»

پیتردی بروژ | مترجم: امیر حسین شهبازلو

این مستند با بیرون کشیدن استعدادهای ناآموخته راک‌اند رول از حاشیه‌های تاریخ این نوع موسیقی و اشاره کردن به نام آن‌ها در همان جایی که از اهالی آن‌اند، تلاشی خستگی‌ناپذیر آغاز کرده است تا ...

... ادامه
 
صفحه اول |  قبلی 19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  بعدی  | صفحه آخر
«رویاهای دم‌صبح»، بهترین فیلم جشنواره کانادایی
مستند «معرف» در جشنواره هات داکس
نمایش و نقد مستند «معرف»
انتشار فراخوان شرکت در درس‌گفتارهای صدا و موسیقی در سینمای مستند
«بافندگان خیال» در جشنواره فیلم مستقل «اسکاتلند»
به گروه فيس بوک ما بپيونديد