تعریف‌های فیلم مستند
(قسمت دوم)

[ روبرت صافاریان ]

دیوید بردوِل در کتاب هنر سینما عناصر تشکیل‌دهنده فرم فیلم ‌و مناسبات این عناصر را این گونه جمع‌بندی می‌کند: فرم فیلم از دو سیستم اصلی تشکیل شده است که با یکدیگر در کنش متقابل قرار دارند؛ سیستم فرمال و سیستم سبکی.

... ادامه
پرسه در سایت‌های دیگر
(تیرماه ۹۳)

برنامه روزانه ۲۶ نفر از خلاق‌ترین ذهن‌های تاریخ
یک سال زندگی بدون پول
گفت‌وگوی بی‌پرده با یک «شَرخَر»
و ...

... ادامه
تعریف‌های فیلم مستند
تعریف سینمای مستند در نوشته‌های دیوید بُردوِل، رابین وود و کریستین متز (قسمت اول)

[ روبرت صافاریان ]

این روز‌ها بیش از هر زمان دیگری می‌شنویم که علت نابسامانی اوضاع در فلان حوزه بخصوص این است که تعریفی از آن نداریم. احساس نیاز به ...

... ادامه
اندیشه‌ورزی تصویری
تاملاتی در باب سینمای تجربی و ماهیت آن (قسمت دوم و پایانی)

[ پوریا جهانشاد ]

تصویر سینمایی به واسطه ویژگی‌ها و محدودیت‌های خود به راحتی از اشکال بازنمایانه دیگر نظیر ادبیات و نقاشی قابل تمایز است. این تمایز جدا از خاص‌بودگی هر رسانه به لحاظ «سبک»، در شکل حضور یا تجلی مولف در متن نیز ...

... ادامه
پرسه در سایت‌های دیگر
(خردادماه ۹۳)

یک شب تا صبح پابه‌پای زنان «کارتن‌خواب»
سینمادوستی؛ مستندهای ایرانی در گفت‌وگو با مدیر جشنواره اپن سیتی
خاطرات تصویری یک عکاس از 15 خرداد 42
و ....

... ادامه
 
صفحه اول |  قبلی 20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  بعدی  | صفحه آخر
«رویاهای دم‌صبح»، بهترین فیلم جشنواره کانادایی
مستند «معرف» در جشنواره هات داکس
نمایش و نقد مستند «معرف»
انتشار فراخوان شرکت در درس‌گفتارهای صدا و موسیقی در سینمای مستند
«بافندگان خیال» در جشنواره فیلم مستقل «اسکاتلند»
به گروه فيس بوک ما بپيونديد