گستردن فکر اولیه تا تصمیم سبکی

[ محمد تهامی نژاد ]

فکر اولیه، در فیلم‏ساز هیجانِ کشف بوجود می‏آورد و او را به پژوهش می‏کشاند. این فکر می‏تواند حاصل مشاهده اتفاقی و مشارکتی (به همراه استنباط  مشاهده گر) یا  یک مشاهده‏ی سیستماتیک و آماری باشد. می‏خواهید درباره‏ی یک گروه اجتماعی یا یک دوره‏ی تاریخی تحقیق کنید.

... ادامه
فضای خصوصی و عمومی
بخشی از کتاب "مصاحبه در فیلم مستند"

[ روبرت صافاریان ]

حضور جلوی دوربین، یک حضور اجتماعی است. وقتی با کسی صحبت می کنید، او ممکن است به شما اعتماد کند و درباره ی مسائل خصوصی زندگی اش با شما حرف بزند. از شکست های عشقی خود، فقر دوران کودکی، از رابطه ی عشق و نفرت خود و ...

... ادامه
هیچ وقت از سوژه تان چسبیده به دیوار فیلم نگیرید
نکاتی پیرامون مصاحبه در فیلم مستند

[ آرون ری نن | ماکان مهرپویا ]

فکر خوبی است که از دیگران بخواهید اگر کسی را می شناسند که صحبت کردن با او به درد می خورد، به شما معرفی اش کنند. گاهی مجبور هستید نوعی"مهندسی اجتماعی" انجام دهید تا بتوانید از نردبام بالا بروید و به آدم اصلی برسید.

... ادامه
ضرورت نگارش" خلاصه ی تک جمله ای"
(ویراست جدید)

[ محمد تهامی نژاد ]

لاگ لاین، خلاصه ی تک جمله ای از  مستندنامه (فیلمنامه) است. شرح مختصری است که می گوید فیلم درباره ی چیست. چنین خلاصه ای به این پرسش پاسخ می گوید که داستان شما درباره ی چیست؟ و یا اگر ...

... ادامه
واقعیت و حقیقت: فیلم مستند

[ نایجل ویل | فتاح محمدی ]

مستندهای مربوط به جهان توسعه نیافته مخصوصاً می توانند مخرب باشند، به دلیل ارزش های کاذبی که این فیلم ها از خلال بررسی تکنولوژی جوامع پیش صنعتی، ماندگار می سازند. گزارش ترحم آمیز از قربانیان جهان سوم که برای بینندگان نگران جهان اول تهیه می شود، قادر نیست که ...

... ادامه
 
صفحه اول |  قبلی 4  5  6  7  8  9  بعدی  | صفحه آخر
اختصاصی: «تمام چیزهایی که جای‌شان خالی‌ست» در مرحله تدوین
«بَرد» در جشنواره ماتسالو استونی
«در پناه بلوط» در استونی
«بافندگان خیال» در سه جشنواره جهانی
مستند ایرانی، بهترین مستند کوتاه جشنواره کازان
به گروه فيس بوک ما بپيونديد